Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T17:17:14+01:00
1).ryby dzielimy na kostne(szkielet zbudowany z tkanki kostnej) i chrzęstne(szkielet zbudowany z tkanki chrzęstnej,obecnośc pęcherza pławnego)
2).ryby są zmiennocieplne,tzn. że temp. ciała zależy od temperatury otoczenia,
3).większośc ryb nie opiekuje się swoim potomstwem,
4).ryby to kręgowce,których środowiskiem życia są wody słodkie i słone,
5).elementy budowy ryby i ich przystosowanie do życia w wodzie:
-opływowy kształt ciała -zmniejsza obór wody,
-śluz - zmniejsza opór wody,
-linia boczna-odbieranie informacji o drganiach wody,
-ubarwienie-maskowanie przed drapieżnikiem,
-skrzela-narząd oddechowy ryby,
-pęcherz pławny-zmiana głębokości zanurzenia,
-płetwy-narząd ruchu ryb,
6).płetwy:parzyste(piersiowa,brzuszna),nieparzyste(grzbietowa,odbytowa,ogonowa),
7).ryby rozmnażają się zewnętrznie(w wodzie),czyli poza organizmem samicy,
8).pojęcia:
-ikra-jaja ryby,
-tarło-okres godowy ryb,
-tarlisko-miejsce, w którym przebiega tarło

:)
7 3 7
2010-02-25T17:20:17+01:00
Ryby zyją w środowisku wodnym. Oddychają za pomocą skrzeli, nie mają płuc. Poruszają się za pomocą płetw. wyróżniamy płetwy parzyste i nieparzyste.
4 2 4