Odpowiedzi

2009-10-18T09:56:10+02:00
Dlatego że po przekaształceniu sie w motyla taki motyl potrafi złożyć ok 20=50 jajek co jest korzystne dla podczymania gatunku
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T10:17:50+02:00
Nie wiem czy o to chodzi :) Przeczytaj to do końca! Jak gąsiennica zmienia się w motyla.
Z jajka wykluwa się gąnsiennica. Pierwszym pokarmem jest przeważnie chorion, czyli otoczka jaja, z którego się wykluła. Pożywieniem następnym, są miękkie cząstki roślin. Po jakimś czasie gąsiennica przestaje przyjmować pokarm. Zrzuca z siebie oskórek i zmienia się w nieruchomą formę. Można ją uznać za martwy organizm, ale we wnętrzu formuje się motyl. W stadium motyl się nie odżywia i nie pije. Jedyne otwory, które funkcjonują to otwory w powłokach ciała zwane przetchilinkami. Podczs gdy gąsiennica znajduje się w poczwarce wyrastają jej skrzydła, zmienia się aparat gębowy i narządy rozrodcze. Powstaje dorosły owad. Po wyjściu z poczwarki skrzydełka są małe i zmięte, zewnętrzny szkielet chityny, początkowo miękki i plastyczny. Schnie i twardnieje. Po wyschnięciu materiał staje się sztywny i wytrzymały, ale i lekki oraz elastyczny. W zależności od gatunku liczy się czas życia. Kilka godzin żyje motylek listkowy cytrynek, a miesiąc Rusałka.
5 4 5