Odpowiedzi

  • EwQa
  • Rozwiązujący
2010-02-25T17:58:51+01:00
Zad. 1.
I pudełko
P= 2×(2dm×2dm) + 2×(2dm×1,5dm) + 2×(2dm×1,5dm) = 2×4dm²+2×3dm²+2×3dm²= 8dm²+6dm²+6dm²= 20dm³

II pudełko
P= 6×(2dm×2dm)= 6×4dm²= 24dm³

20dm³<24dm³

Odp.: Bardziej jest opłacalny proszek w sześcianie.

Zad. 2.
2,5dm×0,35dm×5dm= 4,375dm

1l=1dm
4<4,375

Odp.: Nie zmieści się ono do tej formy.

Zad. 3.
6m×7m×3,5m= 147m³
147m²÷6= 24,5m³

Odp.: Na każdego pacjenta jest przeznaczone 24,5m³ powietrza.

Zad. 4.
9m 2dm= 9,2m
4m 7dm= 4,7m

9,2×4,7= 43,24m²
43,24m²÷1,15m²= 37,6

Odp.: W tej pracowni mieści się 37 dzieci.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T18:13:53+01:00
1) b poniewaz jego pojemnosc jest wieksza

2)
1L=1dm³
4L=4dm³

P podstawy= 2,5dm*5dm
P podstawy= 12,5 dm²
V=12,5dm²*0,35dm
V= 4,375dm³

4,375 dm³= 4,375L
4,375L ≠ 4L
Odp: Ciasto nie zmieści sie w formie.

3)
P podst.= 6m*7m
P podst.= 42m²

V= 42m²*3,5m
V=147m³

147m³/6 pacjentów =24,5 m³/pacjenta

Odp: Na jednego pacjenta przypada 24,5 m³ powietrza

4)
2dm=0,2m
9m+0,2m=9,2m - długosc sali
7dm=0,7m
5cm=0,05m
4m+0,7m+0,05m=4,75m - szerokosc sali
P= 9,2m*4,75m
P= 43,7m²

43,7m²/1,15m²=38

Odp: W tej sali mieści się 38 dzieci