działce pan Żak postanowił posadzic drzewa owocowe.W tabelce zanotował, ile poszczególnych rodzajów drzew powinien kupic.Zapomniał jednak wypisac liczbę wiśni.Uzupełnij ją , wiedząc , że jabłonie mają stanowic dwie jedenaste 2,11 wsztkich drzew owocowych.

jabłoń; 6 drzew
grusza :4 drzew
śliwa : 11drzew
morela : 5 drzew
wiśnia : brak

2

Odpowiedzi

2010-02-28T16:19:26+01:00
X - ilość wszystkich drzew

(2/11)*x = 6
x=33
mamy już 6 + 4 + 11 + 5 = 26 drzew
ilość wiśni to 33 - 26 = 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T21:29:59+01:00
2
=6 drzew
11
1
=3 drzewa
11
11razy 3=33 drzewa
6+4+11+5=26drzew
33-26=7
Pan Żak powinien kupić 7 drzew wiśni