Odpowiedzi

2009-10-18T10:45:46+02:00
1. krotsza czesc ma 30 m/5 = 6m

2.
dluzsza czesc ma 20 m bo 12/3 = 4 a 4x5=20

3.
mnozymy na krzyz w kazdym przypadku czyli:
a) 50 = 5x obustronne dzielenei przez 5
x = 10

b)
6z = 90 obustronne dzielenie na 6
z = 15

c)
2y = 18 /obustronnie dziele przez 2
y = 9

d)
1a = 20
a = 20

4. Bylo 16 dziewczat i 12 chlopcow
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T10:55:15+02:00
1.
x-długość liny
y-krótsza część
p-dłuższa część

x=y+30m
więc
p=5×y
y=30:5
y=6

x=6m+30m
x=36m

Zadanie 2
w-krótsza część
d-dłuższa część
k-cała lina
***
w=12m
więc 12:3=4m [bo stosunek był 3:5]
4m×5=20m
d=20 m

zadanie 3
a) 10/25 x=10
b) 15/18 z=15
c) 6/9 y=9
d) 4/20 a=20

zadanie 4
cała klasa - 28 uczniów
28/7=4 [bo stosunek jest 4:3]
więc
chłopców było 12 [3×4=12]
a dziewcząt 16 [4×4=16]

sprawdzenie:
12+16=28


2009-10-18T11:05:29+02:00
1
5/6 ---------30
5.
1-------------x

x=30*6/5=36

6.
3/8---------12
1------------x

x=12*8/3=32
32-12=20

7.

a) 50 = 5x /:5
x = 10

b)
6z = 90 /:6
z = 15

c)
2y = 18 /:2
y = 9

d)

a = 20

8.
4/7--------x
1--------28
x=4/7*28=16

Bylo 16 dziewczat i 12 chlopcow