Odpowiedzi

2010-02-25T18:00:59+01:00
Czternastowersowy utwór liryczny o kunsztownym układzie rymów. Najczęściej pierwsze dwie strofy są czterowersowe o układzie rymów abba, zaś kolejne sześć wersów podzielone jest na dwie tercyny (strofy trzywersowe) o rymach odmiennych (np. cdc, dcd). Niekiedy sonet składa się z trzech strof czterowersowych i zamykającego dystychu (abab cdcd efef gg). Pierwsza część jest opisowa lub narracyjna, natomiast druga – refleksyjna, komentująca lub pointująca. Sonet ukształtował się we Włoszech w XII-XIV w., a w XV-XVI w. rozpowszechnił w całej Europie. Do Polski został wprowadzony przez Jana Kochanowskiego.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T18:01:23+01:00
kompozycja poetyckiego utworu literackiego, która złożona z 14 wersów połączonych w dwóch czterowierszach , rymowanych zwykle abba abba i dwóch trójwierszach). Pierwsza zwrotka zwykle opisuje temat, druga odnosi go do podmiotu wiersza.
1 5 1