Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T18:06:04+01:00
A miara kąta przy wierzchołku A
b miara kąta przy wierzchołku B
c miara kąta przy wierzchołku C
a=3b
c=b+40stopni

Suma miar kątów w trójkącie wynosi 180stopni.
Zatem:
180stopni=a+b+c
180stopni=3b+b+b+40stopni
140stopni=5b
b=28stopni
a=3b
a=84stopnie
c=b+40stopni
c=28stopni+40stopni=68stopni
2010-02-25T18:18:22+01:00
3x-miara kata A
x - miara kąta B
x+40 - miara kąta C
3x+x+x+40=180
5x=140/5
x=28
kąt A = 84
kat B=28
kat C = 68