Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T13:27:58+01:00
Szlachta polska na przełomie XVII i XVIII w była przeciwna wszelkim zmianom w państwie,które ograniczyłyby jej przywileje.Dbała głównie o swoje prywatne interesy.Styl życia szlachty był związany z ideologią sarmatyzmu.Twierdzili oni ,że jej rodowód wywodzi się od starożytnego ludu Sarmatów.Wierzono,że po owych Sarmatach szlachta polska odziedziczyła waleczność,prawość,odwagę i miłość ojczyzny.Sarmatów cechowało umiłowanie wolności i przywiązanie do tradycji.Na codzień szlachta wiodła życie przyjemne i beztroskie.Hucznie obchodzono święt rodzinne i kościelne.Do najważniejszych rozrywek należały polowania,uczty ,bale.Ponieważ Sarmarę cechowała gościnność ,nie skąpiła ona jedzenia i picja.Sarmata to przekonany o swojej wartości zawadiacki i pewny s

iebie szlachcic.
To zadanie nie pochodzi z internetu!
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T17:51:54+01:00
Napoleonowi nie zalezało na tym aby odbudować państwo polskie.
Chodziło mu o to alby mial podporzadkowane sobie pansto ktore pomoze mu w wojnie z Rosją dajac mu wyzywienie, nocleg i schronienie. Aby przed (mało oczekiwana ze strony Napoleona) kleska wyprawy na rosje mogl zawrocic po ziemiach ktore sa pod jego wladzą zwierzchnią.
1 5 1