Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T08:00:21+01:00
ŚLIMAKI mają podłużne ciało oraz bardzo dobrze umięśnioną nogę, dzięki której się poruszają pełzając. Ślimaki wytwarzają spiralnie skręconą muszlę za pomocą której chronią swoje ciała. Ślimaki żyjące w wodzie oddychają za pomocą skrzeli natomiast ślimaki żyjące na lądzie oddychają za pomocą płuca.
2 3 2
2010-02-26T09:26:44+01:00
Ślimaki poruszają się za pomocą silnie rozwiniętej podeszwowatej nogi, wydzielającej obficie śluz, dzięki czemu następuje zmniejszenie tarcia między nogą a podłożem. Oddychają za pomocą skrzeli,powietrzem rozpuszczonym w wodzie, natomiast larwy żyją w wodzie i oddychają skrzelotchawkami.Takie ślimaki nazywają się skrzelodyszne.
1 1 1