Zad1 .Wykonaj działania:
a)11*(-11)+(-12)*(-12)+13*(-13)
b)-7,5*20+(-4)*(-5,5)*(-10)-(-100)*3,7
c)1 i 2/3 *(-9)-4i2/7*1,4+(-3i3/5)*(-1i1/9)
ZAD2.Oblicz wartość wyrażeń
a)(-2,5):1i2/3-1,4
b)2,6-1/4:[2-(-1,75)]
Zad 3.Uprość wyrażenia i oblicz
a)-6,8:8i1/3:(-1,7):(-1i4/5):(-0,8):3
b)33,3 :(-1,11)*30:(-4i1/2):2i6/7*(-0,1)

Proszee pomóżcie to jest na jutroo ;(
JAK KTOŚ NIE BD. MÓGŁ ROZCZYTAĆ TO PISAĆ DO MNIE!
;/ :((

3

Odpowiedzi

2010-02-25T18:36:52+01:00
A)11*(-11)+(-12)*(-12)+13*(-13)= -121 + 144 + ( -169) =23 - 169= -146
b)-7,5*20+(-4)*(-5,5)*(-10)-(-100)*3,7= -50 + (- 220) - (-370)= -50 -220 + 370 =100
c)1 i 2/3 *(-9)-4i2/7*1,4+(-3i3/5)*(-1i1/9) = -15 - 6 + 4 = -21 + 4 = -17
ZAD2.Oblicz wartość wyrażeń
a)(-2,5):1i2/3-1,4 = - 29/10 = -2 i 9/10
b)2,6-1/4:[2-(-1,75)] = 38/15 = 2 i 8/15
Zad 3.Uprość wyrażenia i oblicz
a)-6,8:8i1/3:(-1,7):(-1i4/5):(-0,8):3 = 0,819:(-1,7):(-1i4/5):(-0,8):3= -0,481 :(-1i4/5):(-0,8):3 = 0,267 :(-0,8):3 = -0,334 : 3 = 0 , 11
b)33,3 :(-1,11)*30:(-4i1/2):2i6/7*(-0,1) = -30 *30:(-4i1/2):2i6/7*(-0,1) = -900 :(-4i1/2):2i6/7*(-0,1) = 200 :2i6/7*(-0,1) = 70 *(-0,1) = -7
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T18:55:09+01:00
Zad.1
a)11*(-11)+(-12)*(-12)+13*(-13)=-121+144-169=-146
b)-7,5*20+(-4)*(-5,5)*(-10)-(-100)*3,7=-75/10*20/1+(-4/1)*
(-55/10)*(-10)+100*3,7=150+110/5*(-10/1)+370=150-120+370=400
c)1 i 2/3 *(-9)-4i2/7*1,4+(-3i3/5)*(-1i1/9)=5/3*(-9/1)-30/7*14/10+
(-18/5)*(-10/9)=-15-6+4=-17

Zad.2
a)(-2,5):1i2/3-1,4=(-25/10):5/3-14/10=-25/10*3/5-14/10=-15/10-
14/10=-29/10=2 i 9/10
b)2,6-1/4:[2-(-1,75)]=26/10-1/4:2+175/100=104/40-10/40:3 i75/100=
94/40:375/100=94/40*100/375=470/750=94/150=47/75

Zad.3
a)-6,8:8i1/3:(-1,7):(-1i4/5):(-0,8):3=-68/10:25/3:(-17/10):(-9/5):
(-8/10):3/1=-68/10*3/25*(-10/17)*(-5/9)*(-10/8)*1/3=
102000/918000=51/459=1/9
b)33,3 :(-1,11)*30:(-4i1/2):2i6/7*(-0,1)=333/10:(-111/100)*30*(-9/2):20/7*(-1/10)=333/10*(-100/111)*30*(-2/9)*7/20*(-1/10)=
-30/1*(-20/3)*(-7/200)=-200/1*(-7/200)=7


Jakby coś było źle to zwalaj na mnie..:D mogłam się tez pomylić w przepisywaniu, ale mam nadzieje, że jest dobrze:) pozdrawiam.
44 4 44
  • Użytkownik Zadane
2010-02-25T18:55:21+01:00
A)
11*(-11)+(-12)*(-12)+13*(-13)= -121 + 144 + ( -169) =23 - 169= -146
b
)-7,5*20+(-4)*(-5,5)*(-10)-(-100)*3,7= -50 + (- 220) - (-370)= -50 -220 + 370 =100
c)
1 i 2/3 *(-9)-4i2/7*1,4+(-3i3/5)*(-1i1/9) = -15 - 6 + 4 = -21 + 4 = -17
ZAD2
a)
(-2,5):1i2/3-1,4 = - 29/10 = -2 i 9/10
b)
2,6-1/4:[2-(-1,75)] = 38/15 = 2 i 8/15
Zad3.
a
)-6,8:8i1/3:(-1,7):(-1i4/5):(-0,8):3 = 0,819:(-1,7):(-1i4/5):(-0,8):3= -0,481 :(-1i4/5):(-0,8):3 = 0,267 :(-0,8):3 = -0,334 : 3 = 0 , 11
b)
33,3 :(-1,11)*30:(-4i1/2):2i6/7*(-0,1) = -30 *30:(-4i1/2):2i6/7*(-0,1) = -900 :(-4i1/2):2i6/7*(-0,1) = 200 :2i6/7*(-0,1) = 70 *(-0,1) = -7
2 5 2