Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T19:12:01+01:00
- akcja miejsca dzieje się w tym samym miejscu,
- czas akcji odpowiada czasowi wystawiana sztuki na scenie,
- jest jeden wątek fabularny !
- jest to konflikt tragiczny,
- na scenie występują maksymalnie 3 osoby w tym samym czasie.

na pewno są to cechy teatru greckiego. natomiast czy rzymskiego - tego nie jestem pewna. jednak wiem, że w teatrze rzymskim ludzie nosili także maski i kostiumy, upodobniali się do Greków, jednak ukazywali ich za ideał, ale też jak w krzywym zwierciadle. tyle pamiętam. ;]
18 2 18
2010-02-25T21:28:12+01:00
Cechy teatru greckiego
1)Zachowanie zasady trzech jedności:
a)miejsca (akcja dzieje się w jednym konkretnym miejscu),
b)czasu (czas akcji ma odpowiadać czasowi wystawiania sztuki na scenie)
c)akcji (jeden wątek fabularny)
2)Na scenie występują razem maksymalnie trzy osoby.
3)Występowanie chóru. Chór stanowił ważny składnik antycznego teatru i dramatu.

Cechy teatru rzymskiego
1) zasada trzech jedności (miejsca, czasu, akcji)
2)zasada dekorum
3)tytuł od imienia głównego bohatera

nie wiem czy to jest dobrze ;)
20 3 20