Odpowiedzi

2010-02-25T18:34:13+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T18:43:05+01:00
(6*8*x)÷2=240
48x ÷2=240
24x=240 /÷24
x=10

10 cm - wysokość bryły

a²+b²=c²
6²+8²=c²
36+64=c²
100=c² /√
c=10

10 cm - trzeci bok podstawy (wg tw. Pitagorasa)

Pole powierzchni:
2*pole powierzchni podstawy+każdy bok*wysokość
2*(½*6*8)+6*10+8*10+10*10=
2*24+60+80+100=
48+140=
188 cm²

Odp.: Pole powierzchni całkowitej tej bryły to 188 cm².

Mam nadzieję, że pomogłam ;-)