Ale nazbierałem grzybów ! - ledwie przyniosłem je do domu , a niosłem prawie samą wodę - przecież w świeżych grzybach jest jej aż 90 % . Gdy grzyby wysuszyłem stały się o 15 kg lżejsze , teraz jest w nich 60 % wody . Ile grzybów nazbierałem ?

Błagam pomóżcie .. ; **
Ale napiszcie również wytłumaczenie do tego zadania :)
Daję naj ^^ :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T18:34:13+01:00
X - początkowa masa grzybów
10%x - tyle niewody na początku
x - 15 - tyle ważą po wysuszeniu
40%(x - 15) - waga grzybów po wysuszeniu


10%x = 40%(x - 15)
30%x = 40%*15
3x = 4*15
x = 20 kg


Nazbierałem 20 kg grzybów.
1 5 1
2010-02-25T18:37:05+01:00
Rozwiazanie jest prosty gdy stosujemy metode proporcji.

x - ilosc grzybow z woda

x - 90%
15kg - 30%

Skracamy zera i procenty.
Nastepnie 3 i 9.

x - 3
15 - 1

x=45

Odp. Grzybów bylo na początku 45kg.

EDIT @
sorka za błąd.
@ UP
Zobaczmy ktory winik lepszy ^^
1 1 1