Odpowiedzi

2009-10-18T11:20:04+02:00
60 cm = 6 dm
0.4 m = 4 dm
50 cm = 5 dm

6 dm *4 dm * 8 dm= 192 dm³ = 192 l
5 dm *5 dm * 5 dm =125 dm³ =125 l
192 l -125 l =67 l
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-18T11:20:42+02:00
V=8dm*6dm*4dm=192l
V=5DM*5DM*5DM=125l
192-125=67l
  • Użytkownik Zadane
2009-10-18T11:23:35+02:00
Najpierw wszystkie wymiary zamieniamy na centymetry wtedy
prostopadłościan 8dm x 60cm x 0.4m czyli 8 dm = 80 cm bo 1 dm =1 10 cm, 0,4 m=40 cm bo 1 m=100 cm, wtedy jego wymiary to 80 cm x 60 cm x 40 cm
sześcian 50 cm x 50 cm x 50 cm (wszystkie krawędzie w sześcianie są takiej samej długości)
Prostopadłościan V=80 cm * 60 cm *40 cm = 192 000 cm³
Sześcian V=50 cm *50 cm * 50 cm=125 000 cm³
Zatem różnica wynosi
192 000 - 125 000=67 000 cm³

W prostopadłościanie zmieści się więcej wody o 67 000 cm³ = 67 dm³= 67 l
bo 1 l=1 dm³=10 cm *10 cm *10 cm=1000 cm³
67 000 cm³=67000:1000 l=67 l