5.pani kowalska zarabia miesięcznie o 200 zł więcej od pana kowlaskiego.W ciągu roku oboje razem zarobili 48 tys.zł.jakie jest miesięczne wynagrodzenie pani kowalskiej,a jakie pani kowalskiej,a jakie pana kowalskiego...
.prosze o rozwiązanie i odpowiedźź.;)

2

Odpowiedzi

2010-02-25T18:40:04+01:00
X-miesieczne wynagrodzenie pana kowalskiego
x+200zł- miesieczne wynagrodzenie żony

12x+12(x+200)=48 000
12x+12x+2400=48 000
24x=48 000-2400
24x=45600
x=45600:24
x=1900

x+200=1900+200=2100
odp. pan kowalski zarabia m-nie 1900, a żona 2100 zł
30 4 30
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T18:41:16+01:00
Dane:
x- zarobki pana Kowalskiego
x + 200 - zarobki Pani Kowalskiej

W ciągu roku dostali 12 wynagrodzeń (no bo 12 m-cy jest :P) i razem zarobili 48 000 zł więc:
(12 * x) + [12 * (x+200)] = 48 000
12x + (12x +2400 ) = 48 000
12x + 12x + 2400 = 48 000
24 x = 48 000 - 2400
24 x = 45 600 / : 24
x = 1900

Odpowiedź:
Pan Kowalski zarabia 1900 zł na miesiąc. A Pani Kowalska o 200 zł więcej czyli 1900 + 200 = 2100 zł miesięcznie !
Yes, kobiety górą ;)
60 4 60