Odpowiedzi

2009-10-18T11:30:59+02:00
Ob=4a
0b₂=60%ob+ob=6/10*4a+4a=6,4a
4:6,4=0,625
P=a²

P₁=(0,625)²=0,39a²
0,39a²-x
a²-------100%
x=39%

zmniejszy sie o 61%
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T11:36:34+02:00
A-bok kwadratu
4a-obwód kwadratu
4a-(4a*60/100)- obwód zmniejszony o 60%
4a-(4a*60/100)=4a-2,4a=1,6a
1,6a/4=0,4a (bok kwadratu, o zmniejszonym obwodzie o 60%)
0,4a*0,4a=0,16a[j²] (pole kwadratu o zmniejszonym obwodzie)
a-0,16a=0,84a
0,84a/a*100%=84%
Odp: Pole kwadratu zmieniło się o 84%.


11 3 11
2009-10-18T11:37:17+02:00
Oznaczam bok kwadratu - a, nowy obwód NObw, nowe pole NP, Nowy bok - Nbok
Obw=4a
P=4a²
NObw=40%*4a
=(160/100)a
=(8/5)a
Nbok=(8/5)*a/4
=(2/5)a
NP=((2/5)a)²
=(4/25)a²
=(16/100)a²
=16%a²
odp. Pole nowego kwadratu zmniejszy się o 84%
55 4 55