Obwód prostokąta wynosi 24cm.Jeden bok tego prostokąta jest o 5cm krótszy od drugiego boku.Jakie jest pole tego prostokąta??

Proszę z dokładnymi obliczeniami ;)

Matematyka wokół nas klasa 6 strona 264 zad.1


Pilne...proszę o szybką odp ;)

3

Odpowiedzi

2010-02-25T18:49:39+01:00
X - dłuższy bok = 8,5
x - 5 - krótszy bok = 3,5
4x-10=24
4x=24+10
4x=34
x=8,5

Pole:
P= a * b
P = 8,5 * 3,5 = 29.75

Pozdro :)
2010-02-25T18:50:40+01:00
Obw=2a+2b

a=x
b=x-5

24cm=2x+2×(x-5)
24cm=2x+2x-10
24cm+10cm=4x
34cm=4x /÷4
x=8,5

a=8,5
b=8,5-5=3,5

P=a×b
P=8,5×3,5
P=29,75

Pozdrawiam:
mrozo
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T18:54:13+01:00
Obw = 24cm

2x + 2x+10 = 24
4x = 24 - 10
x = 3,5
x+5 = 8,5

a = x+5
b = x

Rozwiązanie :
P = a × b = 8,5 × 3,5 = 29,75
2 5 2