Odpowiedzi

2009-10-18T11:59:10+02:00
oddychanie tlenowe oddychanie beztlenowe

miejsce: mitochondria cytozol
ilośc energii: duża bardzo mała
rodzaj rozkładu: oddychanie wewnątrzkomórkowe fermantacja
20 2 20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T12:26:35+02:00
Oddychanie tlenowe: zachodzi w mitochondriach. Ilość energii wytwarzana w jego skutku jest duża. Ten sposób oddychania opiera się na procesie oddychania wewnątrzkomórkowego. Pierwiastkiem do niego niezbędnym jest tlen.
Oddychanie beztlenowe: zachodzi w cytozolu (wodnym roztworze białek). Ilość energii wytwarzana podczas niego jest znacznie mniejsza od ilości powstałej w wyniku oddychania tlenowego. Oddychanie beztlenowe jest możliwe dzięki procesowi fermentacji. Zachodzi głównie w środowisku ubogim w tlen.
15 4 15