Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T18:50:41+01:00
Masz 10zł i chcesz kupić chleb,4bułki i kilka drożdżówek.Bułka kosztuje 40gr,chleb 1,80zł,a drożdżówka 1,20zł.Ile najwięcej drożdżówek możesz kupić?

10zł - (4× 0,40zł) : 1,20zł =
= (10zł - 1,60zł) : 1,20zł =
= 8,40zł:1,20zł = 7

Możemy kupić 7 drożdżówek ; )
1 5 1
2010-02-25T18:53:04+01:00
10zł-(1,80zł+4×0,40zł)÷1,20zł=
10zł-(1,80zł+1,60zł)÷1,20=
(10zł-3,40zł)÷1,20zł=
7,60zł÷1.20zł=6,4
Możemy kupić 6 drożdówek i zostaje nam 40gr:D
2010-02-25T19:00:01+01:00
4x0,40=1.60zł
1.60+1.80=3.40zł
10-3.40=6.60
6.60:1,20=5.60
Można kupić 5 drożdżówek i zostaje 60 gr reszty. ;)