Odpowiedzi

2010-02-25T18:51:43+01:00

Mamy 2 kąty (powinny być to litery greckiego alfabetu...) Ich różnica (-) równa jest 21.
Piszemy, więc równanie nr. 1: I-II= 21. Następnie nr. 2: I+II=180. W rozwiązaniu tych 2 równań posłużyłem się metodą przeciwnych współczynników tzn. dodałem do siebie te 2 równanie eliminując kąt II. Jeżeli nie przerabiałeś jeszcze tego w szkole, lub gdzie indziej. To podaje 2 metodę:
Z 1 równanie wyznaczamy I. Podładamy do równanie 2. Wyliczamy II. Teraz tylko podstawiamy II w 1 równaniu.
Zad 1.
Kąty I,II
I-II=21
I+II=180

2I=201
I=100,5
II= 79,5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T18:51:47+01:00
(180-21):2= 79,5- 1 kąt
79,5+21= 100,5 - 2 kąt
2010-02-25T18:52:00+01:00
X-miara jednego kąta
y-miara drugiego kąta

x-y=21
x+y=180
---------- +

2x=200,1 /:2
x=100,5

y=180-100,5=79,5