Odpowiedzi

2010-02-25T19:07:03+01:00
180stopni*(n-2)=suma katow wielokata gdzie n to liczba bokow wielokata
Wiec podstawiajac do wzoru mamy
3060=180*(n-2)
3060=180n-360
2700=180n
n=15-tyle bokow ma ten wielokat

A teraz wzor na liczbe przekatnych
[n(n-3)]\2=liczba przekatnych gdzie n to liczba bokow
Podstawiamy nasza liczbe bokow
[15(15-3)]\2=(15*12)\2=90-oto liczba przekatnych:)
mam nadzieje ze pomoglem:)
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T19:07:53+01:00
Suma miar wielokąta 3060⁰
jeśli mamy trójkąt to suma miar 180⁰,
czworokąt 2*180⁰ = 360⁰
pięciokąt 3*180⁰ = 540⁰
....
n-kąt (n-2)*180⁰, gdzie n liczba wierzchołków wielokąta
czyli nasz wielokąt (n-2)*180⁰ = 3060⁰
stąd n-2 = 3060⁰: 180⁰= 17, n = 17+2 = 19
wielokąt ma 19 wierzchołków
liczba przekątnych:
w trójkącie 0
w czworokącie 2
w pięciokącie 5
...
w wielokącie o wierzchołkach n
n(n-3)/2
w naszym wielokącie 19*(19-3)/2 = 152
Odp. Wielokąt ma 152 przekątne.
3 5 3
2010-02-25T19:52:46+01:00
Suma miar wielokąta wynosi 3060⁰
W trójkącie suma miar wynosi 180⁰,
czworokąt 2*180⁰ = 360⁰
pięciokąt 3*180⁰ = 540⁰

n-kąt (n-2)*180⁰, gdzie n to liczba wierzchołków wielokąta
czyli:(n-2)*180⁰ = 3060⁰,
dlatego n-2 = 3060⁰: 180⁰= 17, n = 17+2 = 19
Wielokąt ma 19 wierzchołków
Liczba przekątnych:
w trójkącie 0
w czworokącie 2
w pięciokącie 5
w wielokącie o wierzchołkach n
n(n-3)/2
w naszym wielokącie 19*(19-3)/2 = 152
Odp.: Wielokąt ma 152 przekątne.
2 3 2