Dla chetnych (matematyka 1 , zbiór zadań str. 63 zad. 30)


Zredukuj wyrazy podobne:
a)12ax-x+a-10xa
b)10ab+3ab(do potegi 2) +5ab- 3ab (do potegi 2)
c)17x+8y-20xy+3x+15x(do potegi 2)y(do potegi 2)-10xy(do pot. 2)+x-2y
d)7xy-10xy+3x(do pot.2)y - 7x(do pot. 2)y +4xy
e)17a(do pot 2)b + 15ab(do pot. 2) - 11ab(do pot. 2) + 13a(do pot. 2)b - ab (do pot.2)
f)8a+17ab + 2b(do pot. 2)+ 13ba - bb + a(do pot. 2) - 3 razy 10ab - b (do pot. 2) - aa - 2a razy 4
g) 0,3 ab - a(do pot. 2) +2ab - o,7ab - 0,7a (do pot. 2) + a(do pot. 2) + ab
h) piec osmychk (do pot.2) - siedem trzecich kl + jedna czwarta k(do pot.2) - trzy drugie k(do pot2) - piec szostych kl

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-25T19:10:33+01:00
A)12ax-x+a-10xa=2ax+a-x
b)10ab+3ab² +5ab- 3ab²=15ab
c)17x+8y-20xy+3x+15x²y²-10xy²+x-2y=21x-6y-20xy+15x²y²-10xy²
d)7xy-10xy+3x²y - 7x²y +4xy=xy-4x²y
e)17a²b + 15ab²- 11ab² + 13a²b - ab²=30a²b+3ab²
f)8a+17ab + 2b²+ 13ba - bb + a²- 3*10ab - b²- aa - 2a* 4=
8a+17ab+2b²+13ab-b²+a²-30ab-a²-8a=b²
g) 0,3 ab - a² +2ab - o,7ab - 0,7a²+ a² + ab=2,6ab-0,7a²
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T19:11:33+01:00
A)12ax-x+a-10xa = 2ax- x+a
b)10ab+3ab²+5ab- 3ab ² = 15ab
c)17x+8y-20xy+3x+15x²y²-10xy²+x-2y = 21x+6y-20xy+15x²y²-10xy²
d)7xy-10xy+3x²y - 7x²y +4xy = xy - 4x²y
e)17a²b + 15ab² - 11ab² + 13a²b - ab² = 30a²b + 3ab²
f)8a+17ab + 2b²+ 13ba - bb + a² - 3 razy 10ab - b ² - aa - 2a razy 4
8a+17ab+2b²+13ba-bb+a²-30ab-b²-aa-8a = b²-bb+a²-aa
g) 0,3 ab - a² +2ab - o,7ab - 0,7a² + a² + ab = 2,6ab-0,7a²
h)(⁵/₈) ² - ⁷/₃ kl + ¼ k² - ³/₂ k² - ⁵/₆ kl = ²⁵/₆₄ - ¹⁹/₆ kl - ⁵/₄ k² =
=²⁵/₆₄- 3 ¹/₆ kl - 1 ¼ k²
6 4 6