Kto pierwszy i Dobrze ten Naj

3. Korzystając z atlasu geograficznego wypisz kilka państw Europy Południowej oraz Afryki Północnej , w których występuje roślinność śródziemnomorska.

4.Krajobrazie państw położonych w basenie Morza Śródziemnego praktycznie nie ma lasów Wyjaśnij jaka jest tego przyczyna

5.Wypisz 3 przykłady znanych na całym świecie zabytków Grecji i Włoch z czasów antycznych (3Grecji,3Włoch)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T19:10:11+01:00
3. Portugalia, Południowa Hiszpania, Maroko, Tunezja, Górny Egipt,Grecja, Izrael
4. W basenie M.Śródziemnego nie rosną lasy ponieważ jest tam za sucho i za wilgotno, ale wykształciły się drzewa, które znoszą takie warunki.
5.Włochy- koloseum w Rzymie, Panteon, Kapitol
Grecja- Partenon, Akropol, Teatr Dionizosa.
5 2 5
2010-02-25T19:19:20+01:00
3. Europa Południowa: Włochy Grecja Hiszpania
Afryka: Tunezja, Libia, Algeria

4. W krajobrazie państw położonych w basenie morza śródziemnego praktycznie nie ma lasów, ponieważ klimat jest zbyt gorący i suchy, toteż większe skupiska drzew nie miałyby szans na przeżycie z powodu walki o wodę.

5.
Włochy: Koloseum, Bazylika Santa Maria in Aracoeli, Zamek Świętego Anioła

Grecja: Świątynia Ateny Alea w Tegei, Maska Agamemnona, Skarbiec Atreusza
6 4 6