Suma cyfr liczby dwucyfrowej jest równa 6. Znajdź tę liczbę, jeżeli wiesz, że cyfra dziesiątek jest dwa razy większa od cyfry jedności.

P.S. Wiem z odpowiedzi, że ta liczba to 42 :P Proszę o równanie i odpowiedź do tego zadania :P

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T19:03:58+01:00
Więc mamy dane:
Rząd dziesiątek : 2x
Rząd jedności : x
Suma tego ma być równa 6, a więc istnieje równanie:
2x + x = 6
3x = 6 /:3
x = 2
Zatem w rzędzie jednostek mamy cyfrę 2, a w rzędzie dziesiątek dwa razy większą, więc 2 * 2 = 4, zatem liczba ma postać 42.
Odpowiedź: Ta liczba to 42.
6 4 6
2010-02-25T19:04:58+01:00
X liczba dziesiątek szukanej liczby
y liczba jedności szukanej liczby

x+y=6
x=2y

Zatem:
x+y=6
2y+y=6
3y=6
y=2
x=2y
x=4

Ta liczba to 42.
3 3 3
2010-02-25T19:05:26+01:00
X - cyfra jedności
y - cyfra dziesiątek

x + y = 6
2x = y

x + 2x = 6
y = 2x

3x = 6 /:3
y = 2x

x = 2
y = 4
5 4 5