Odpowiedzi

2010-02-25T19:06:12+01:00
W muzeach przed włamywaczami
lsery sa do cecia
2010-02-25T19:06:46+01:00
Zastosowanie lasera:
W poligrafii, znakowaniu produktów,laserowym cięciu metali,technologi wojskowych,medycynie,telekomunikacji,efektach wizualnych,geodenezji i budownictwie.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T19:07:48+01:00
Łączność duża częstotliwość fal, możliwość modulacji, niewrażliwość na zakłócenia odpowiednio modulowane światło laserowe może przenosić informacje (na analogicznej zasadzie jak fale radiowe), ale większa częstotliwość fal świetlnych pozwala znacznie zwiększyć szybkość jej przekazywania ze względu na prostoliniowy bieg fal świetlnych i znaczną nieprzezroczystość atmosfery do przesyłania impulsów stosuje się różnego rodzaju światłowody
Pomiary odległości (lokalizacja) spójność promienia, krótkotrwałość impulsu lokator laserowy wysyła impuls światła w kierunku badanego obiektu i mierzy czas, jaki upływa do powrotu impulsu odbitego od obiektu; czas ten przeliczany jest na odległość do obiektu po umieszczeniu odpowiednich zwierciadeł (misje Apollo) odległość do Księżyca mierzy się rutynowo z dokładnością do kilku cm
Miernictwo, pomiary odkształceń spójność światła w fali wykorzystuje się interferencję dwóch wiązek światła laserowego, z których jedna odbija się od ruchomego pryzmatu; przesunięcie pryzmatu powoduje zmianę obrazu interferencyjnego, z której można wywnioskować wielkość przesunięcia interferometryczne mierniki laserowe pozwalają rutynowo mierzyć przesunięcia względne (różnice dróg optycznych) na poziomie 10–7–10–8 m
Obróbka materiałów duża energia i moc wiązki, mała średnica wiązki i jej „chemiczna czystość” silnie skoncentrowane wiązki laserowe ze względu na silne działanie termiczne są wykorzystywane do obróbki (drążenie otworów, cięcie) lub łączenia (zgrzewania) materiałów, zwłaszcza twardych, trudno topliwych lub reaktywnych chemicznie zaletą obrabiarek laserowych jest duża dokładność oraz możliwość dokonywania obróbki na obszarach o mikroskopijnej wielkości (poniżej mikrometra)
Medycyna duża energia i moc wiązki, mała średnica wiązki i jej „chemiczna czystość” wykorzystuje się działanie termiczne skoncentrowanej wiązki laserowej; wysoka temperatura powstająca w punkcie naświetlania zapewnia sterylność i wywołuje koagulację tkanek, co zapobiega krwotokowi z rany np. łączenie odwarstwionej siatkówki ocznej z naczyniówką, tamowanie krwotoków wewnątrz gałki ocznej, niszczenie tkanek nowotworowych
Zapis i odczyt informacji mała średnica wiązki odbijanie się światła laserowego od powierzchni może pozwolić odczytać zapisaną na niej informację odtwarzacze płyt kompaktowych, komputery
mała średnica wiązki promień laserowy może lokalnie zmieniać właściwości materiału (np. wytapianie otworków, zmiana stanu namagnesowania) nagrywanie płyt kompaktowych, komputery
Chłodzenie laserowe ściśle określona długość fali, duża moc osiągane temperatury są rzędu mikrokelwinów; sposób postępowania interferometria laserowa, konstrukcja zegarów atomowych, otrzymywanie kondensacji Bosego–Einsteina
Holografia spójność światła laserowego światło laserowe pozwala zapisać, a następnie odtworzyć trójwymiarowy obraz; w pierwszym procesie wykorzystuje się zjawisko interferencji światła laserowego; w drugim — dyfrakcji hologram jest rodzajem siatki dyfrakcyjnej; oprócz holografii optycznej istnieje także holografia akustyczna

niewiecz czy rozczytasz ale mam nadzieje, ze pomoglem ;D