Odpowiedzi

2010-02-25T19:12:08+01:00
Mit- opowieść o wydarzeniu , w którym jest trochę prawdy i trochę kłamstwa
Mitologia- Zbiór mitów. Słynne mitologie: Grecka,Rzymska
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T19:12:35+01:00
Mit- Oznacza historię opowiadaną od pokoleń, która zawiera zarówno element prawdy historycznej, jak i pierwiastki fantastyczne.

Mitologia-zbiór mitów opowiadający o bogach i bohaterach lub zespół mitów u różnych ludów i grup etnicznych, składający się na systemy ich wierzeń.
2010-02-25T19:23:25+01:00
MIT- to powieść o starożytnych bogach i bohaterach( herosach). Mity greckie zawierają wiadomości o wierzeniach Greków, a także o życiu i przygodach bogów. Początkowo Grecy przekazywali sobie mity ustnie, czyli nawzajem je sobie opowiadali. Historie te były jednak tak ciekawe, że wkrótce zainteresowali się nimi poeci i pisarze. Z czasem mity zostały spisane.
MITOLOGIA - to zbiór mitów. Istnieje nie tylko mitologia grecka, ale także inne, w których odnaleźć można informacje na temat wierzeń danej społeczności, np. mitologia starożytnego Rzymu.