Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T03:11:48+01:00
Witam
dane m=500g, a=1m, g=10m/s2=10N/kg
szukane W
Szukana praca jest pracą podniesienia srodka masy z wys. 0,5a czyli połowy boku a, na wys. 0,5aV2 czyli połowy przekątnej kwadratu /bo dalej sześcian
"gibnie się" już sam/.
W = dEp = mgdh = mg[h2-h1] = mg[0,5aV2 - 0,5a] = 0,5mga[V2 - 1]
W = 0,414*0,5*0,5kg*10N/kg*1m = 1,035 J ~ 1 J

........................pozdrawiam
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T09:07:02+01:00
Cześć : )
Oto twoje zadanie:

DANE:

a=1m
m=500g
g=10m/s2=10N/kg

SZUKANE: W = ?

OBLICZENIA
W = dEp = mgdh = mg[h2-h1] = mg[0,5aV2 - 0,5a] = 0,5mga[V2 - 1]
W = 0,414*0,5*0,5kg*10N/kg*1m = 1,035 J ~ 1 J ( ~ w przybliżeniu)

ODPOWIEDŹ: Jego praca wyniesie 1 J.

Pozdrawiam serdecznie
1 5 1