Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T19:16:14+01:00
X-liczba piatek
12-x-liczba czworek
[5x+4(12-x)]\12=4.75
[5x+48-4x]12=4.75 |*12
x+48=57
x=9-liczba piatek na swiadectwie
7 3 7
2010-02-25T19:20:31+01:00
Czwórki-x
piątki-y

x+y=12
4x+5y÷12=4,75

x=12-y
4×(12-y)+5y÷12=4,75

x=12-y
48-4y+5y÷12=4,75 /×12

x=12-y
48+y=4,75×12

x=12-y
y=57-48

x=12-y
y=9

y=9
x=12-9

y=9
x=3

Odp:Zuzanna miała 9 piątek i 3 czwórki

Pozdrawiam:
mrozo
4 2 4
2010-02-25T19:22:35+01:00
X-piątki
Y-czwórki

y+x=12
(5x+4y)/12=4,75

x=12-y
(5*(12-y)+4y)/12=4,75

x=12-y
(60-5y+4y)/12=4,75 I*12

x=12-y
60-5y+4y=57

x=12-y
60-y=57

x=12-y
-y=57-60

x=12-y
y=3

x=12-3
y=3

x=9
y=3

odp. piątek było 9
4 2 4