Plx rozwiazcie tylko 12pkt bo wiecej nie mam ale to i tak sa 3 zadania

Prosilbym o rozpisanie z gory dzieki

4/138
Ignacy to najmlodszy czlonek rodziny. Jego siostra Ania jest od niego dwa razy starsza. Brat Jarek o 2 lata starszy od Ani. Rodzenstwo ma lacznie 32 lata.

7/138
Suma dwoch liczb wynosi 62. Jedna z nich jest o 8 mniejsza od drugiej.

13/138
Obwod prostokata jest rowny 36. DLuzszy bok jest o 25% wiekszy od krotszego




PLX jak najszybciej

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-25T19:22:50+01:00
4
a+2a+2a+2=32
5a+2=32
5a=30
a=6- Ignacy

7
x+x-7=62
2x-7=62
2x=69
x=34,5
druga liczba-34,5-7=27,5

13
a+a+0,25a+0,25a=36
2,5a=36
a=14,4
drugi bok 0,25*14,4=3,6
2010-02-25T19:23:16+01:00
4. Ignacy - x
Ania - 2x
Jarek - 2x+2

x+2x+2x+2=32
5x=32-2
x=6

Ignacy - 6
Ania - 12
Jarek - 14

7. I - x
II - x-8

I+II=68
x+x-8=68
2x=68-8
x=30

I=30
II=38

13. Ob= 36
a=x
b=125%x=1,25x

x+1,25x=36
2,25x=36
x=16

a=16
b=1,25*16= 20