Odpowiedzi

2010-02-25T19:28:07+01:00
Za wymianę gazową(tlenu i dwutlenku węgla),transpirację(czyli parowanie wody z rośliny.),wytwarzanie substancji odzywczych w procesie fotosyntezy9inaczej wytwarzanie związków organicznych)odpowiadają liscie,które są bocznymi organami pędu.
ps. napewno jest dobrze niedawno był z tego sprawdzian. pozdrawiam;)
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T19:40:03+01:00
Liść:

wymiana gazowa - aparaty szparkowe

transport produktów fotosyntezy, wody i soli mineralnych - wiązki przewodzące(drewno, łyko)

transpiracja (parowanie wody z rośliny) - liście na odgałęzieniach bocznych

:))
3 2 3