Olek zbiera znaczki i wczoraj policzyl ze ma ich juz lacznie 189 znaczkow angielskich, francuskich i hiszpanskich. francuskich ma dwa razy wiecej niz hiszpanskich a angielskich o 39 mniej niz francuskich i hiszpanskich razem ile ma znaczkow kazdego rodzaju


prosze z rownaniem daje 20 pkt proszeeeeeeee

2

Odpowiedzi

2010-02-25T21:17:42+01:00
39 angielskich
100 Francuskich
50 hiszpańskich
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T21:35:12+01:00
H- znaczki hiszpańskie
f- znaczki francuskie
a- znaczki angielskie

f=2h
a=(2h+h)-39
h+f+a=189
2h+(2h+h)-39+h=189
6h=189+39
6h=228
h=38 znaczki hiszpańskie

f=2*38
f=76 znaczki francuskie

a=2*38+38-39
a=114-39
a=75 znaczki angielskie
38+76+75=189