Odpowiedzi

2010-02-25T19:28:45+01:00
Bajka - jest jednym z głównych gatunków dydaktycznej literatury, najczęściej jest to niedługa opowieść napisana wierszem lub prozą, zawiera ona przeważnie jakąś naukę moralną pokazaną na końcu lub początku. Bohaterami bajki są ludzie, zwierzęta, rośliny lub nawet przedmioty.
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T19:29:02+01:00

Bajka – krótki utwór literacki, wierszowany, żartobliwy, zawierający morał (pouczenie). Czasem słowa "bajka" używa się w znaczeniu "baśń", w języku potocznym słowo "bajka" oznacza często również film animowany bądź kreskówkę jednak jest to błąd rzeczowy (biorąc pod uwagę zasady języka polskiego). Morał może znajdować się na początku lub na końcu utworu, albo wynikać z jego treści. Istotną cechą bajki jest alegoryczność. Bohaterami bajek mogą być ludzie, a także zwierzęta i przedmioty, które uosabiają typy ludzkie i cechy charakteru. Najczęściej jednak są nimi zwierzęta. Każda bajka posiada charakter dydaktyczny.
5 4 5