Mirek podzielił między kilku kolegów przyniesione czekoladki.
Jurek dostal 1/6 wszystkich czekoladek,a Wacek dwa razy wiecej.
Łącznie obaj dostali 12 czekoladek.1/4 pozostalych czekoladek dostal Henio,a całą resztę Piotr.
A)Jaką częsć wszystkich czekoladek dostali łącznie Jurek i Wacek?
B)Jaką częsć wszystkich czekoladek dostal Henio?A jaką Piotr?
c)Ile czekoladdek dostal kazdy z kolegów Mirka?

Prosze o szybko odp..wazne na jutro.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T19:38:29+01:00
A)Jurek i Wacek dostali 1/2 wszystkich czekoladek
b)Henio dostał 1/6 wszystkich czekoladek, a Piotr 3/8
c)Jurek dostał 4 czekoladki,Wacek 8, Henio 3, a Piotr 9
2010-02-25T19:40:07+01:00
Mirek podzielił między kilku kolegów przyniesione czekoladki.
Jurek dostal 1/6 wszystkich czekoladek,a Wacek dwa razy wiecej.
Łącznie obaj dostali 12 czekoladek.1/4 pozostalych czekoladek dostal Henio,a całą resztę Piotr.
A)Jaką częsć wszystkich czekoladek dostali łącznie Jurek i Wacek?
B)Jaką częsć wszystkich czekoladek dostal Henio?A jaką Piotr?
c)Ile czekoladdek dostal kazdy z kolegów Mirka?

x-ilość czekoladek

1/6x + 2/6x = 12
x=24

24-12=12 , pozostało 12 czekoladek więc
1/4 z 12 = 3 -to dostał Henio
Piotr dostał 12-4 = 9.

A) 9 + 8 = 17 ODP: Łącznie dostali 17 czekoladek.
B) Henio dostał 3/24 czyli 1/8 części wszystkich czekoladek. Piotr 9/24 czyli 3/8 wszystkich czekoladek.
C) Jurek dostał 4, Wacek 8, Henio 3 a Piotr 9.
2 5 2
2010-02-25T19:52:22+01:00
Jurek-1/6x : 4
Wacek- 1/3x : 8

1/6x + 1/3x = 12 / razy 6
x + 2x = 72
3x = 72 / : 3
x=24


Pozostale - x-12
Henio- 1/4 pozostałych : 16
1/4x= x-12 / razy 4
x=4x -48
-3x=-48 / : (-3)
x=16

Piotr- 3/4 pozostałych
Pozostałe - x-12-16 : 3/4 razy 112 = 84

3/4x=x-12-16 / razy 4
3x=4x-48-64
-x=-112 / : (-1)
x=112

a)
100% - 112
x - 12
x-10,7 %

b)
Henio
100%-112
x - 16 x=14,2 %
Piotr
100%-112
x - 84 x=75 %

c)
Jurek - 4
Wacek-8
Henio-16
Piotr-84
1 2 1