Odpowiedzi

2010-02-25T19:45:02+01:00
Pasażerowie podczas hamowania pochylają się ku przodowi ponieważ działa na nich siła ciężkości.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T19:52:16+01:00
Wynika to z I zasady dynamiki inaczej zwanej zasadą bezwładności. Twoje ciało zachowuje się tak jakby chciało pozostać w spoczynku. Jeśli siedzisz przodem do kieruku jazdy to zostajesz wciśnięty w fotel i odwrotnie hamujący autobus powoduje ruch ciała do przodu.
Masa jest miarą bezwładności ciała.
2010-02-25T20:03:56+01:00
Pasażerowię podczas hamowania autobusu pochylają się do przodu ponieważ działa na nich siła bezwładności, któa działa w przeciwnym kierunku niż odbywający się ruch .