KONDENSATORY.
Proszę o wytłumaczenie mi tego zadania (w załączniku).

Po prostu krok po kroku, co liczymy i dlaczego w takiej a nie innej kolejności. Nie spieszyć się, bo tu nie chodzi o to "kto pierwszy ten lepszy" - kto najlepiej wytłumaczy temu "naj".

2

Odpowiedzi

2010-02-26T10:42:15+01:00
To zadanie musisz zrobić w kolejności jaka ci psuje po wychodzą ci takie same wyniki tylko jesli dobrze określisz czy łączenie jest szeregowe czy równoległe. Kondensatory liczy sie odwrotnie niz oporniki czyli maja następujące wzory
łączenie szeregowe C₁+C₂/C₁*C₂
łączenie równoległe C₁+C₂
i teraz liczysz ja bym to zrobił w następujący sposób
C₁₂=C₁+C₂/C₁*C₂=10+5/10*5=15/50=0.3mF
C₃₄=C₃+C₄/C₃*C₄=10+10/10*10=20/100=0.2mF
C₃₄₅=C₃₄+C₅=0.2+5=5.2mF
i teraz C całościowe
C=C₁₂+C₃₄₅/C₁₂*C₃₄₅=0.3+5.2/0.3*5.2=5.5/1.56=3.52mF
wynik podany jest w przybliżeniu proponuje wykonywac sobie rysunki pomocnicze łatwiej jest okreslic czy połaczenie jest szeregowe czy równoległe
C=3.52mF=0.0352F
Q₁₂₃₄₅=C*U=0.0352*10=0.352C
U₁₂₃₄₅=10V
nie wiem po co ni napiecie kazali liczyc skoro masz podane heh
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T12:24:00+01:00
C34=C3*C4/(C3+C4)=5μF
C345=C34+C5=10μF
teraz są trzy kondensatory szeregowo, można liczyć po kolei, lub za jednym zamachem.
1/C=1/C1+1/C2+1/C345
C=2,5μF
Dla sprawdzenia można policzyć po kolei , radziłbym wówczas najpierww policzyć połęczenie szeregowe C345 i C1 a potem wynik z tego jako szeregowo z C2. Pojemność wypadkowa z tego powodu się nie zmieni.
Q=U*C=25μC
*)przy połaczeniu szeregowym ładunek dla wszystkich C w szeregu jest taki sam
Q1=25μC
Q2=25μC
Q345=25μC
U1=Q1/C1=2,5V
U2=Q2/C2=5V
U345=Q345/C345=2,5V
U5=U345=2,5V
Q5=U5*C5=12,5μC
Q3=Q4=U345*C34=12,5μC patrz *)
U3=Q3/C3=1,25V
U4=Q4/C4=1,25V
2 5 2