Do rozwiązania jest 6 zadań. Chcę dodać, że daje NAJ.

Zad.1
Bok rombu ma długość 13cm, a jedna z przekątnych 24cm. Oblicz długość drugiej przekątnej i pole rombu.

Zad.2
Oblicz obwód koła wpisanego w trójkąt równoboczny o boku dł. 12cm.

Zad3.
Oblicz pole sześciokąta foremnego opisanego na okręgu o promieniu 30cm.

Zad.4
Okrąg o środku C ma promień dł. 12cm, a okrąg o środku B ma promień dł. 7cm. Oblicz długość odcinka BC, jeśli okręgi są styczne wewnętrznie.

Zad.5
Oblicz pole trójkąta równobocznego, którego wysokość jest równa 15cm.

Zad.6 Oblicz pole trapezu prostokątnego o podstawach dł. 12cm i 16cm, którego ramię nieprostopadłe do podstawy ma dł. 6cm.

Dzięki wielkie. :)

2

Odpowiedzi

2010-02-25T21:06:10+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T00:49:57+01:00
Zad1
a=13-bok rombu
b=2c=24-przekątna
c=12
d=2e=?-druga przekatna
e²+12²=13²
e²=25 e=5cm
druga przekatna ma miare 10cm
P=1/2*b*d=1/2*24*10=120 cm²
zad2
a=12cm
l=2πr-obwod
r=1/3h
h=a√3/2
r=a√3/6=2√3cm
l=4√3π≈22cm
zad4
R=12
r=7
|AB|=|R-r|=4
zad5
h=15cm
P=a²√3/4=?
h=a√3/2
a=10√3cm
P=300√3/4=75√3cm²
zad6
a=12 b=16 h=? P=(a+b)/2*h
e=4,bo jest to ten odcinek miedzy katem przy ramieniu dl 6 a wysokoscia
h²+4²=6²
h=2√5
P=(a+b)/2*h=28/2*2√5=28√5cm²