Odpowiedzi

2010-02-25T19:45:56+01:00
A=15
D=a√3
D=15√3
"D" to jest przekątna sześcianu
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-25T19:47:42+01:00
Z TW pitagorasa
dla podstawy szescianu wiemy ze dlugosc przekatnej podstawy to a*2^(1/2)
teraz stosujemy TW pitagorasa dla przekatnej podstawy, krawedzi i przekatnej szescianu
przekatna szescianu ^2 = przekatna podstawy ^2 + a^2
przekatna szescianu = (2a^2+a^2)=a*3^(1/2)

W naszym przypadku dlugosc przekatnej to
15 *3^(1/2) cm