Woda w akwarium sięga do 3/5 jego wysokości. Po włożeniu kamienia do akwarium poziom wody podniósł się o 2 cm. Jaką objętość ma kamień ?

(Wymiary akwarium: a= 30 cm, b= 20 cm, c= 40cm)

Proszę o szybkie rozwiązanie :)))
Z góry dziękuję ;)))))

2

Odpowiedzi

2010-02-25T20:11:12+01:00
V=a*b*H
V=2*30*20
V=1200cm3
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:50:59+01:00
A = 20cm
b = 30cm
c = 40cm

Objętość akwarium
Va = a * b * c
Va = 20cm * 30cm * 40cm
Va = 24000cm3

Wysokość wody w akwarium
Cw = 3/5 * 40cm
Cw = 24cm

Objętość wody
Vw = a * b * Cw
Vw = 20cm * 30cm * 24cm
Vw = 14400cm3

Wysokość wody po wrzuceniu kamienia
Ck = Cw + 2cm
Ck = 24cm + 2cm
Ck = 26cm

Objętość wody z kamieniem
Vv = a * b * Ck
Vv = 20cm * 30cm * 26cm
Vv = 15600cm3

Objętość kamienia
Vk = Vv - Vw
Vk = 15600cm3 - 14400cm3
Vk = 1200cm3

24 4 24