Odpowiedzi

2010-02-25T19:57:13+01:00
W czasie kopulacji dwie dżdżownice zbliżają się do siebie w okolicy tak zwanego siodełka- szerokiego, zgrubiałego segmentu na środku ciała. Wydzielany poprzez siodełko śluz ma na celu ułatwić wymianę plemników między osobnikami.
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:08:05+01:00
Siodełko - wydzielają się z niego gruczoły, w którym znajdują się zapłodnione jaja. Rozwijają się one w kokonie. Siodełko pełni funkcję rozmnażania się płciowego pierścienic . Jak się to odbywa wyjaśnione jest m.in w wyjaśnieniu pojęcia siodełko.
19 3 19