Pan Piotr cztery razy dziennie wkrapla sobie po jednej kropli lekarstwa do każdego oka. Kropli wystarczyło na 25 dni. Jaką przybliżoną objętość ma jedna kropla?
Wyraź tę objętość w milimetrach sześciennych.
( Jedna butelka zawiera 10 ml tych kropel)

2

Odpowiedzi

2010-02-25T20:03:18+01:00
2*4=8 25*8=200 kropli 10ml=1ml:20=1000mm3 :20=50mm3 to samo zadanie miałam dzisiaj w szkole więc napewno mam dobrze liczę na naj
20 3 20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:04:04+01:00
4*2=8- krople wkraplane dziennie
8*25 = 200 - krople wkraplane przez 25 dni
10ml:200 = 0,05 ml- objętość jednej kropli < przybliżona >
0,05ml*10.000mm=50mm³
19 4 19