Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T19:59:35+01:00
HNO₃→H⁺+NO₃⁻
2HNO₃→2H⁺+2NO₃⁻
7H₃PO₄→21H⁺+7PO₄³⁻
2010-02-26T00:55:17+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) HNO₃------>H⁺ + NO₃⁻
.........kation wodorowy + anion azotanowy(V)

b) 2 HNO₃------>2 H⁺ + 2 NO₃⁻
.........2 kationy wodorowe + 2 aniony azotanowe(V)

c) 7 H₃PO₄------>21 H⁺ + 7 PO₄³⁻
.........21 kationów wodorowych + 7 anionów fosforanowych(V)