Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-25T20:04:51+01:00
Suma 1+2+..+n =(n+1)*n/2
suma liczb naturalnych podzielnych przez 7 i mniejszych od 500
to 7* suma 1+2+...+71 =7*72*71/2 =36*71=2556

Dlaczego akurat tak?
wyobrazmy sobie szukana sume, wygalda ona nastepujaco:
7+14+21+...+497
a jak wyciagniemy sobie 7 przed nawia to mamy:
7*(1+2+...+71)
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:17:33+01:00
7+14+21+28+35+42+49+56+63+70+77+84+91+98+105+112+119+126+133+140+147+154+161+168+175+182+189+196+203+210+217+224+231+238+245+252+259+266+273+280+287+294+301+308+315+322+329+336+343+350+357+364+371+378+385+392+399+406+413+420+427+434+441+448+455+462+469+476+483+490+497=17892
3 1 3