Proszę pomóżcie mi w tym ćwiczeniu.Polecenie .Wykonaj wykres podanego zda nia .Zaznacz grupę podmiotu i grupę orzecznia .Nazwij wszystkie części zdania.
Tłumacz uczniów otaczał wielki afisz ustawiony u stóp marmurowych schodów.
Dziękuje z góry

2

Odpowiedzi

2010-02-25T20:12:05+01:00
Tłumacz uczniów /otaczał wielki afisz ustawiony u stóp marmurowych schodów.
wyjaśnienie:
/ - oddzielenie grupy podmiotu od orzeczenia
tłumacz- kto? ( rzeczownik )
uczniów - kogo? ( rzeczownik ) [ podmiot ]
otaczał - co robił ? ( czasownik ) [ orzeczenie ]
wielki - jaki? ( przymiotnik )
afisz - co? ( rzeczownik )
ustawiony - jaki? ( przymiotnik )
u stóp - czego? ( rzeczownik )
marmurowych - jakich? ( przymiotnik )
schodów - czego? ( rzeczownik )
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:29:25+01:00
Uczniów (kogo?co robił ?)otaczał
co? co?


tłumacz afisz

jaki?

wielki

co robił?

(był) ustawiony


gdzie?


u stóp marmurowych
schodów



grupa orzeczenia( wszystko związane z orzeczeniem): otaczał, wielki afisz,(był) ustawiony, u stóp marmurowych schodów


grupa podmiotu(wszystko związane z podmiotem): uczniów , tłumacz


nazwy części zdań: tłumacz - rzeczownik, uczniów - rzeczownik,
otaczał- czasownik, wielki - przymiotnik, afisz - rzeczownik,
ustawiony - czasownik,u stóp- przysłówek,marmurowych - przymiotnik, schodów - rzeczownik




ps.nie jestem pewna wszystkiego na 100% . nie wiem czy słowa afisz i wielki w wykresie nie zamienic miejscami. aha i jeszcze jedno ja napisałam ci pod wykresem wszystki wyrazy, które należą do gróp podmiotu i orzeczenia a ty masz je otoczyc jedną wielką pętlą




pamiętam ze w czwartej klasie robiliśmy często te wykresy i było z nich pełno kartkówek. liczę ze wybierzesz moją obpowiedz na najlepszą, bo nieźle się namęczyłam pisząc ja:)

3 4 3