W sklepie ze słodyczami można kupić dwa rodzaje cukierków: "Pawełki" po 10zł 50gr za kilogram oraz "Marcinki" -1,2 razy droższe od "Pawełków". Ile reszty zostanie z banknotu o nominale 20 zł po zakupie 3o dag "Pawełków" i 0,6kg "Marcinków"?
ZAPISZ OBLICZENIA!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:09:28+01:00
Heh ja też miałem takie zadanie :D
10,5 x 1,2 = 12,6
10,5 x 0,3 (30dag) = 3,15zł
12,6 x 0,6 = 7,56zł
3,15 + 7,56 = 10,71zł
20 - 10,71 = 9,29zł
Z banknotu 20-złotowego po zakupie 0,3dag "Pawełków" i 0,6kg "Marcinków" zostanie 9,29zł
Taki mi wyszedł na kartce identyczny wynik :) pomogłem, mam nadzieję
2010-02-25T20:11:23+01:00
Pawełki 10,50zł
marcinki10,50zł*1,2=12,60zł
PAWEŁKI 30DAG=0,3kg 10,50*0,3=3,15
MARCINKI 0,6kg 12,60*0,6=7,56
razem: 3,15+7,56=10,71
gotówka 20,00
reszta 20,00-10,71=9,29
Odp;reszty zostanie 9 zł. i 29 gr.