Cień Jasia ma 2,8 m długości. Drzewo, obok którego stoi Jaś ma 4,2 m wysokości, a długość rzucanego przez nie cienia wynosi 7m. Podaj wzrost Jasia. Wykonaj rysunek. Zapisz obliczenia.

z rysunkiem chyba jakoś dam radę, ale prosiłbym o obliczenia. jak to w ogóle zrobić?? :(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:13:41+01:00
X/4.2=2.8/7
x=4.2*2.8/7
x=1.68
1 1 1
2010-02-25T20:22:18+01:00
X/2,8m=4,2m/7m
4,2/7=0,6
0/6*2,8=1,68
x=1,68

I poczytaj o twierdzeniu Talesa ;)