Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:13:36+01:00
Korzystamy z jedynki trygonometrycznej:
sin²a+cos²a=1
sin²a=1-cos²a
sin²a=1-(⅔)²
sin²a=1-4/9
sin²a=5/9
sin a=√5/3

tg a=sin a/cos a
tg a= (√5/3)/⅔
tg a =√5/2
2010-02-25T20:22:56+01:00
Cos = 2/3
(2/3)^2 + sin^2 = 1
4/9 + sin^2 = 1
Sin^2 = 1-4/5 = 5/9
Sin = pierwiastek z 5/9 sin = pierw z 5 / 3
ctg = cos / sin = 2/3 /pierw z 5 / 3 = 2/3 *pierw z 5 /3 = 2pierw z 5 /5
tg = sin / cos
tg = pierw z 5 /3 /2/3
tg= pier z 5 *3/2 tg = pier z 5 /2