Mama Jasia posadziła w ogrodzie róże: białe i czerwone, razem 75 krzewów. Podczas zimy zmarzło 20% róż białych i 25% róż czerwonych, razem 17 krzewów. Ile krzewów róż białych i ile czerwonych posadziła mama? Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:18:00+01:00
X - liczba róż białych
y - liczba róż czerwonych
To będzie układ równań.

x+y=75
0,2x+0,25y=17 |*5

x+y=75
x+1,25y=85

x=85-1,25y
85-1,25y+y=75
85-0,25y=75
-0,25y=-10|*(-4)
y=40

x+40=75
x=75-40
x=35

Odp.: Mama zasadziła 35 róż białych i 40 róż czerwonych.

1 5 1
2010-02-25T20:21:07+01:00
Mama Jasia posadziła w ogrodzie róże: białe i czerwone, razem 75 krzewów. Podczas zimy zmarzło 20% róż białych i 25% róż czerwonych, razem 17 krzewów. Ile krzewów róż białych i ile czerwonych posadziła mama? Zapisz obliczenia.

x - ilość posadzonych róż białych
0,2x - ilość zmarzniętych róż białych
y - ilość posadzonych róż czerwonych
0,25y - ilość zmarznietych róż białych
x + y = 75 - ilość krzewów posadzonych róż
0,2x + 0,25y = 17 - ilość zmarznietych róż

x + y = 75
0,2x + 0,25y = 17

x = 75 - y
0,2*( 75 -y) + 0,25y = 17

x = 75 - y
15 - 0,2 y + 0,25y = 17

x = 75 -y
0,05y = 17 -15

x = 75 -y
0,05y = 2

x = 75 -y
y = 2 : (0,05)= 40

x = 75 - 40 = 35
y = 40

x = 35 - ilość posadzonych róż białych
y = 40 - ilość posadzonych róż czerwonych