Odpowiedzi

2010-02-25T20:23:44+01:00
Najwazniejsze to wiem, ze ta autonomia galicji w duzym stopniu przyczyniła sie do spolszczenia szkolnictwa i administracji. wiecej na ten temat nic mi niewiadomo niestety ;(
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:53:59+01:00
Po klęsce Austrii w wojnie z Prusami Polacy z Galicji otrzymali swobody narodowe i kulturalne. Zaczęli obejmować stanowiska w administracji, sądach i szkołach. Językiem urzędowym został polski. Rozwijała się kultura i nauka, działały wyższe uczelnie w Lwowie i Krakowie. Istniały polskie teatry, rozwijała się sztuka (Jan Matejko). W innych zaborach Polacy mogli tylko pomarzyć o takich swobodach.