Równania!np.2x+25=150 <<< O to mi chodzi!
Zad.1.Jedna liczba jest o 9 mniejsza od podwojonej drugiej liczby.Suma tych liczb wynosi 12.Znajdź te liczby. To wyrażenia algebraiczne.
Zad.2.Znajdź dwie kolejne liczby naturalne ,których suma wynosi 155.
Zad.3.Długosc prostokąta jest o 3 m krótsza niż potrojona szerokosc.Obwód tego prostokąta wynosi 66m.Podaj wymiary tego prostokąta.


Z góry dziękuje!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T20:43:18+01:00
Zad.1
2x-9=y
x+y=12

2x-y=9
x+y=12

3x=21
x+y=12

x=7
12-x=y

x=7
y=5

zad.2
x+x+1=155
2x=154
x=77 (pierwsza liczba)
x+1=78 (druga liczba)

zad.3
x- szerokość
y- długość

3x-3=y
2x+2y=66

3x-y=3
2x+2y=66 /:2

3x-y=3
x+y=33

4x=36
x=9
y=33-x
y=24
2010-02-25T20:43:35+01:00
2010-02-25T20:46:37+01:00
Zadanie 1
x+9=2y
x+9+2y=12

x-2y=9
x+2y=12-9
+---------------
2x=12

x=6
x+2y=3

x=6
2y=-3

x=6
y=-1,5

Zadanie 2
liczba 1 - x
liczba 2 - x+1

x+x+1=155
2x=155-1
2x=154
x=77
liczba 1 = 77
liczba 2 = 78

Zadanie 3
a: długość
b: szerokość
a+3=3b
2a+2b=66

a-3b=-3
2a+2b=66

-2a+6b=6
2a+2b=66
+---------------
8b=72

b=9
2a+18=66

b=9
2a=48

b=9
a=24