Odpowiedzi

2009-10-18T12:36:28+02:00
Obligacja – papier wartościowy, w którym emitent stwierdza, że jest dłużnikiem obligatariusza i zobowiązuje się wobec niego do spełnienia określonego świadczenia. Są to papiery wartościowe masowego obrotu, występują więc w seriach. W przeciwieństwie do akcji, obligacje nie dają ich posiadaczowi żadnych uprawnień względem emitenta typu współwłasność, dywidenda czy też uczestnictwo w walnych zgromadzeniach.
  • Użytkownik Zadane
2009-10-18T12:36:52+02:00
Obligacja – papier dłużny emitowany przez pożyczkobiorcę na określony czas i na określonych warunkach, stanowi dowód wierzytelności. Emitent obligacji stwierdza, że jest dłużnikiem właściciela obligacji i zobowiązuje się spełnić w określonym czasie ustalone świadczenia, które mogą mieć charakter pieniężny lub niepieniężny. Obligacja daje posiadaczowi prawo do stałego, z góry określonego dochodu, w umówionym terminach.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T12:38:32+02:00
Obligacja - jest to papier dzieki ktoremu mozna stwierdzic ze jestes dluznikiem obligatariusza (wierzyciel, który może żądać spełnienia świadczenia, wynikającego z posiadania obligacji.), on wlasnie zobowiazuje Cie do spelnienia okreslonych swiadczen.